Saturday, July 9, 2011

IV Seconds



Basic Information:

Qayyum - Vocalist
Saiful - Guitarist
Hafiz - Drummer
Hakim - Keyboardist
Atai - Bassist

Azri - Season-ist Drummer
Safwan - Season-ist Bassist

Genre:
Pop Rock, Ballad Rock

Press Contact:
my.qaeyeume@hotmail.com (Qayyum)

Website:
http://www.youtube.com/user/chr0matic134
IV Seconds




Biography:

Band "IV Seconds" adalah band yang mempunyai 5 orang pemain muzik dan ianya ditubuhkan pada bulan Mac tahun lepas (2009) oleh empat jejaka yang meminati dalam bidang muzik. Mereka adalah, Qayyum (Vocalist), Saiful (Guitarist), Safwan (Bassist) dan Hafiz (Drummer). Untuk menyemarakan lagi suasana band "IV Seconds", mereka telah pun memasukan seorang pemain baru sebagai "Keyboardist" dan beliau ial...ah Alhakim.

Disepanjang penubuhan band ini, mereka telah pun menghasilkan beberapa buah lagu ciptaan sendiri dari hasil kreativiti dan kerjasama serta semangat band "IV Seconds". Band ini juga telah membuat beberapa persembahan pentas dalam aktiviti dan acara persendirian dan keramaian.

Nama band "IV Seconds" ini dihasilkan dengan makna dan asalny yang tersendiri. "IV" bermaksud "Empat" jejaka yang mencipta band ini; dan "Seconds" asalnya diperolehi dari ketika pemilihan nama band yang begitu singkat masanya untuk memilih.

"Battle Of the Band" adalah penjerumusan pertandingan buat kali pertama bagi "IV Seconds" dan mereka tidak melepaskan peluang ini untuk menambat sebanyak pengalaman yang boleh disamping menunjukan bakat-bakat yang terpendam dalam diri mereka.

Harapan mereka adalah untuk menghasilkan mutu dan kualiti band 'anak Brunei' sebagai band yang berjaya menyemarakan taraf band dimuzik tanah air dan antarabangsa bersama-sama menjadi tunas bangsa dalam bidang muzik negara yang bekaliber.

Peace! \.\/ (-_-)







No comments:

Post a Comment