Friday, August 20, 2010

KUGIRAN BULAN - Profile and Biography



Kugiran Bulan adalah sebuah kugiran yang memainkan lagu lagu hasil ciptaan dari kugiran yang tidak asing lagi dari Malaysia iaitu Hujan. Kugiran Bulan ini telah jatuh ke bumi pada penghujung tahun 2008. Empat orang anak tempatan ini masih di label sebagai band 'underground' dan masih mentah dalam scene industri muzik Brunei.




Mereka bergiat aktif dalam beberapa gig-gig yang pernah di adakan di negara ini seperti Jalan Cator Gig, OGDC Big Top Rock, Indie Night, Ex-SMB Reunion dan beberapa majlis keramaian yang lain.



Genre yang di sampaikan merangkumi aliran jenis muzik yang berbeza seperti indie, grunge,alternative dan di adunkan dengan jazz bercampurkan rempahan melodik khayalan di angkasawan.



Dua lagu ciptaan Bulan sudah di keudarakan di gig-gig mereka, iaitu Noktah dan Gadis Bulan. Pada masa ini, kedua lagu tersebut masih di dalam proses untuk di rakamkan.



edrul osman - pemetik gitar karan dan suara utama

kam buhary - pemetik gitar karan utama

zuc akaduts - pemetik bass dan suara latar

shukri aripin - tukang pukul deram dan perkusi



Website

Current Location: Brunei

General Manager: kugiranbulan@gmail.com

Booking Agent: bibooahmad@gmail.com

Artists We Also Like: Hujan

Influences: Hujan, Nirvana, Butterfingers, The Beatles, Magabu and The White Shoes, aHesHi, the kLip, Pemuzik Kena Reject, De' Epitome,

Band Interests: bermain muzik dan memperjuangkan seni tanah air!



Record Label:

Astronomy Label

No comments:

Post a Comment